גולאש ברוטב פלפלים

גולאש ברוטב פלפלים

Nov 21, 2023

Wisam Essalwa

גולאש הוא תבשיל לבבי ומנחם שמקורו בהונגריה והפך למפורסם בכל מזרח אירופה. עם נתחי בקר רכים, פפריקה ותבלינים נוספים, המנה הזו מושלמת ללילות חורף קרים או בכל פעם שתרצו משהו לבבי ומשביע. במתכון הזה, נראה לכם איך להכין גולאש מסורתי טעים ברוטב פלפלים שבטוח יהפוך לאהוב חדש במשק הבית שלכם. עם הרוטב העשיר והמלוח ובשר הבקר הרך ומלא בטעמים, המנה הזו מושלמת להגשה על תפוחי אדמה מבושלים, שפצלה (בצקניות\אטריות בצק) או פרוסת לחם ביתי פריך כדי לספוג את כל הטעמים.
בואו נתחיל!

רכיבים:

2 ק"ג צלעות בקו או אונטריב (מספר 2) חתוכים לקוביות בגודל 2.5 סמ'
2 כפות שמן צמחי
שני בצלים גדולים חתוכים לקוביות
ארבע שיני שום קצוצות
2 כפות פפריקה
כף זרעי קימל
כף רסק עגבניות
כוס ציר בקר
כוס מים
שני פלפלים אדומים, חתוכים לקוביות
2 כפות קמח
מלח ופלפל לפי הטעם
הוראות:

מחממים את השמן הצמחי על אש בינונית-גבוהה בסיר ברזל יצוק גדול או בסיר עם תחתית כבדה. מוסיפים את הבקר ומשחימים מכל הצדדים, עובדים בנגלות במידת הצורך.

מוציאים את בשר הבקר מהסיר ומניחים אותו בצד; מוסיפים את הבצל והשום ומטגנים עד שהבצל שקוף.

מוסיפים לסיר את הפפריקה וזרעי הקימל ומבשלים 1-2 דקות תוך ערבוב מתמיד.

מערבבים פנימה את רסק העגבניות, ציר הבקר והמים, מגרדים את כל החתיכות השחומות מתחתית הסיר. לאחר מכן, מחזירים את הבשר לסיר ומביאים את התערובת לרתיחה.

מנמיכים את האש לנמוכה ונותנים לגולאש להתבשל במשך שעה עד שעתיים, תוך ערבוב מדי פעם, עד שהבשר רך והרוטב מתחיל להסמיך.

מוסיפים לסיר את קוביות הפלפל האדום ומבשלים 15-20 דקות עד שהפלפלים רכים.

טורפים יחד את הקמח עם 1/4 כוס מים בקערה קטנה כדי ליצור תמיסה. לאחר מכן, מערבבים את התמיסה לתוך הגולאש ומבשלים 5-10 דקות עד שהרוטב מסמיך עוד יותר.

מתבלים את הגולאש במלח ופלפל לפי הטעם, ומגישים חם עם לחם פריך, תפוחי אדמה מבושלים או שפצלה.

אנו מקווים שנהניתם מהמתכון גולאש הזה! עם הטעמים הנועזים והמרקמים המנחמים, המנה הזו תהפוך למרכיב עיקרי ברפרטואר שלכם. בין אם תגישו אותה לארוחת ערב ביתית נעימה או לאורחים שלכם, המנה הזו תזכר לטובה. אל תפחדו להתנסות עם וריאציות שונות של מתכונים - תוכלו להוסיף ירקות אחרים כמו גזר, תפוחי אדמה או פטריות, או לנסות להשתמש בנתחי בשר נוספים לטעם קצת שונה. אנו מקווים שתאהבו את המנה הקלאסית הזו ממזרח אירופה, לא משנה איך תכינו אותה. אז קחו כפית ותתנפלו - זה הזמן ליהנות קצת מגולאש.