סטייקים מושלמים על הפלנצ'ה

סטייקים מושלמים על הפלנצ'ה

Nov 21, 2023

Wisam Essalwa

סטייקים צרובים על הפלנצ'ה זו אחת הדרכים הכי טובות ליהנות מסטייק שהוכן כראוי עם מראה חיצוני פריך ומקורמל ופנים עסיסי ונימוח ולכן השימוש בפלנצ'ה, או גריל עליון שטוח, זו דרך מצוינת להשיג צריבה באיכות מסעדה על הסטייק שלכם. במתכון הזה נראה דרך אחת מרבות להכין סטייקים מושלמים צרובים לשלמות על הפלנצ'ה כדי להרשים את האורחים שלכם.

רכיבים:

2 סטייקים של אנטריקוט, בעובי 1.3-2.5 סמ'
2 כפות שמן זית
מלח גס
פלפל שחור טחון טרי
ואבקת שום

הוראות:

מחממים את הפלנצ'ה לחום גבוה. יש לחמם אותה לבערך 210-230 מעלות.

מתבלים את הסטייקים במלח גס, פלפל שחור גרוס טרי ואבקת שום משני הצדדים. ומניחים להם לנוח בטמפרטורת החדר כ 10-15 דקות לפני הבישול.

מטפטפים את הסטייקים בשמן זית משני הצדדים, ואז מניחים אותם על הפלנצ'ה החמה. מבשלים כ-4-5 דקות מהצד הראשון עד שנוצר קרום זהוב.

הופכים את הסטייקים וממשיכים בצד השני במשך 3-4 דקות. הטמפרטורה הפנימית צריכה להגיע ל-55-60 מעלות עבור סטייק מדיום-רייר וקפיצה של חמש מעלות מזה עבור כל מדרגה הבאה (מדיום, מדיום וול וול דאן).

לאחר שהסטייקים מוכנים למידת העשייה הרצויה, הסרו אותם מהפלנצ'ה ואפשרו להם לנוח 5-10 דקות כדי לאפשר למיצים להתפזר מחדש בבשר ולהיספג.

הגישו את הסטייקים הצרובים עם התוספות האהובות עליכם, כמו ירקות צלויים או פירה, תפוחי אדמה, או סלט טרי. ואל תשכחו לקשט בקצת עשבי תיבול טריים או בטפטוף שמן זית או כמהין לתוספת טעם.

הסטייקים האלו ירשימו את כל מי שיוכל אותם בטעמם העז והצריבה המושלמת, ושילוב התבלינים והחום הגבוה של הפלנצ'ה ייצרו קרום מקורמל ומענג על הסטייק תוך שמירה על הבפנים רח ומלא מיץ. רק עם כמה מרכיבים פשוטים וקצת תשומת לב לפרטים, תוכלו ליצור בבית ארוחה איכותית של מסעדה שתגרום לכולם לחזור לעוד.

אז בפעם הבאה שאתם במצב רוח לסטייק טעים, קחו את הפלנצ'ה תזמינו לכם סטיק אוכותי של מרכז הבשר ונסו את המתכון הזה. אתם לא תתאכזבו!