צלעות טלה ברוטב סילאן ופפריקה

צלעות טלה ברוטב סילאן ופפריקה

Nov 21, 2023

Wisam Essalwa

צלעות טלה הן מנה טעימה ואלגנטית, מושלמת לאירוע מיוחד או לארוחת ערב רומנטית. המתכון הזה יראה לכם כיצד לקחת את צלעות הטלה שלכם לשלב הבא על ידי השרייתן ברוטב סילאן ופפריקה. הטעמים המתוקים והמלוחים של המרינדה משלימים בצורה מושלמת את טעמו העשיר של הטלה, ויוצרים מנה שתרשים את האורחים שלכם.
אז בואו נתחיל!

רכיבים:

4-6 צלעות טלה
רבע כוס סילאן
כף פפריקה
כף של שמן זית
כף של פטרוזיליה טרייה קצוצה
כף של נענע טרייה קצוצה
כפית אחת מלח
וחצי כפית פלפל שחור

הוראות:

מערבבים בקערה קטנה את הסילאן, הפפריקה, שמן הזית, הפטרוזיליה, הנענע, המלח והפלפל השחור, מורחים את המרינדה על כל צלעות הטלה, מוודאים שהן מצופות היטב. מכסים את הצלעות ומשרים במקרר למשך לפחות שעה עד לכל הלילה.

מחממים את התנור ל-200 מעלות.

מחממים על אש גבוהה מחבת גדולה שניתנת להכנסה לתנור. מוסיפים את צלעות הטלה וצורבים מכל צד 2-3 דקות עד להשחמה.

מעבירים את המחבת לתנור שחומם מראש ואופים 8-10 דקות עד שהכבש מבושל לעשייה הרצויה. עבור מדיום-רייר, הטמפרטורה הפנימית של הטלה צריכה להיות 55-60 מעלות,  וקפיצה של חמש מעלות מזה עבור כל מדרגה הבאה (מדיום, מדיום וול וול דאן).

בזמן שהכבש בתנור, מכינים את הרוטב על ידי ערבוב כל השארית של המרינדה עם רבע כוס מים בסיר קטן. מביאים לרתיחה על אש בינונית, ואז מנמיכים את האש ומבשלים 5-10 דקות עד שהרוטב מסמיך מעט.

לאחר שהן מוכנות, מוציאים את הצלעות מהתנור ונותנים להן לנוח 5-10 דקות. מזלפים את הרוטב על צלעות הטלה ומגישים מיד.

צלעות טלה ברוטב סילאן ופפריקה הן מנה טעימה, אלגנטית ומושלמת לכל אירוע. השילוב של טעמים מתוקים ומלוחים יוצר טעם מורכב וטעים המשלים בצורה מושלמת את הטעם העשיר של הטלה. עם כמה מרכיבים פשוטים ותשומת לב לפרטים, תוכלו להכין ארוחה שתרשים את האורחים שלכם ותגרום להם לבקש תוספת ומתכון.

אז בפעם הבאה שאתם במצב רוח לארוחה טעימה באמת, ומרשימה, נסו את המתכון צלעות הטלה של מרכז הבשר. המרקם העסיסי והטעם הנועז שלהן יהפכו אותן חלק בתי נפרד מארסנל המתכונים שלכם. תהנו!